Online markting... da's volhouden en doorzetten!

door Karin Mollemans

Online markting... da's volhouden en doorzetten!

Het is verleidelijk te denken dat het schrijven van een nieuwsbrief en het verspreiden van online advertenties, posts op facebook en artikelen op Linked In direct resultaat genereren.
Helaas gaat dat meestal niet zo snel, het is een kwestie van volhouden en doorzetten. Nieuwe klanten moeten uw (bedrijfs)naam ca. 7x horen of zien om die te onthouden. En de naam moet daarom vaak herhaalt worden. We zoeken niet alleen naar naamsbekendheid maar daarnaast ook naar 'naamsvertrouwdheid”. Een naam die bekend in de oren klinkt, geeft het klant werkelijk meer vertrouwen in u als ondernemer of dienstverlener.
Zelfs grote merken als Nike en Coca Cola, zorgen ervoor dat hun (toch al overbekende) namen in het geheugen blijven. Dat werkt het best als de naam in het hoofd van de klant wordt gekoppeld aan een emotie.

BEDRIJFSNAAM & EMOTIE = SUCCES

Mensen willen vooral (prettige) dingen voelen of zich erbij voelen horen. Zo was er bv ooit een datingsite exclusief voor Apple gebruikers. Zij koppelden het exclusieve design gevoelige imago aan een datingsite voor gelijkgestemden. De emotie van het merk werd zo groot dat het zelfs een reden kon zijn om een ander mens aantrekkelijk te vinden!

Koppel een belangrijke emotie of gevoel dat uw dienst of product te bieden heeft dus aan uw (merk)naam.

Bij een coach kan dat bijvoorbeeld innerlijke rust of balans zijn, voor een autodealer zekerheid en veiligheid en voor een boekhouder inzicht en controle.
Verder heeft google ook tijd nodig uw berichten te indexeren. Door het publiceren van nieuwe berichten (het liefst met unieke content) op uw website, geeft u aan de logaritmen van google het signaal dat op uw website relevante, authentieke en actuele informatie te vinden is.

Dus zelfs als nauwelijks iemand uw nieuws leest, heeft het zin om door te zetten en vol te houden.

Veel succes!

Met vriendelijke groet van uw online-marketing rijschool.

 

« Terug naar Nieuws en Blog